Over de stichting

Activiteiten

In 2017, 25 jaar na het overlijden van architect Piet de Vries, zijn vele activiteiten ontwikkeld. In juni 2017 is het eerste exemplaar van een boek over leven en werk van Piet de Vries, geschreven door onze penningmeester Rienk Terpstra, overhandigd aan zijn zoon Hans de Vries. Dit boek zal aan het eind van 2018 integraal te lezen op de website van de Stichting Piet de Vries. Bij die gelegenheid werden twee tentoonstellingen geopend met werk van de architect in het Historisch Centrum Leeuwarden (niet gerealiseerde- en uitgevoerde werken in Leeuwarden) en in Tresoar (niet gerealiseerde- en uitgevoerde werken in Fryslân). De Leeuwarder Monumentendag stond in het teken van uitgevoerde ontwerpen van architect Piet de Vries. Er waren wandelroutes met opengestelde huizen, Hotels, Restaurants en kantoren in Leeuwarden en er werd een bustocht georganiseerd langs realiseerde bouwwerken Fryslân. Al deze activiteiten trokken veel belangstelling.

Van het Fries Museum en van derden verkreeg de stichting origineel Piet de Vries meubilair, dat door Piet de Vries was ontworpen en een plek gekregen in het Piet de Vries Huis.

Het ontwerp- en tekeningenarchief word in 2018 overgedragen aan het Historisch Centrum Leeuwarden.

Daarnaast zijn voorbereidingen getroffen voor de plaatsing van een monument in Earnewâld, dat de verbinding tussen dorp en de vakantieganger symboliseert. Piet de Vries had een grote liefde voor het gebied van de Oude Venen, waarin hij een aantal zomerwoningen ontwierp.